Sahabat@Dusun Bayu

Saturday, June 13, 2009

Misi Mencari 5 Jenis Bunga & Limau Nipis

Salam...

INI ADALAH KISAH BENAR YANG TELAH BERLAKU... TERDAPAT UNSUR-UNSUR TOKOK TAMBAH DALAM CERITA INI YANG SENGAJA DILETAKKAN UNTUK MENJADIKAN ENTRI INI LEBIH MENARIK...

Mula-mula aku nak mintak maaf dulu kat sahabat-sahabat sebab dah seminggu x update blog ni. Memang nak update, tapi internet low plak... Nak bkk blog pon xdpt... Memang banyak cite yg nak share dgn korang semua. Ok la, untuk entri kali ni aku nak share sikit mengenai misi aku dgn besfren aku iaitu Man Naga(bukan nama sebenar) yg telah ditugaskan untuk mencari 5 jenis bunga dan limau nipis... Mesti korang nak tau kan kenape ktorg dapat tugasan tu untuk misi kali ni... Teruskan membaca ok...

Pagi tu aku mcm biasa la... Lepas sarapan, aku tido balik... Maklum la xde watpe... Kat rumah je leh wat cmni... Nikmatnye tido...hehe... Tengah syok2 tido, tibe2 adik aku kejutkan aku... Adik aku ni memang agak C.E.O...T la cikit... Boleh plak dia kejutkan aku mcm rumah nak terbakar... Tekejut giler aku... Ingatkan kene serang musuh... Mcm tengah berperang plak...huhu... Pastu dgn slumbernye adik aku bgtau mmber aku dtg... Dah la aku belum mandi... Tgk jam dah pkl 10.30 pagi... Aku pun dgn slumbernye tgk la sape yg dtg. La....... Man Naga rupenye... Aku suruh dia msk & aku pon g mandi... Nasib baik la Man yg dtg.. Kalau mmbr perempuan aku yg dtg malu giler aku...huhu...

Lepas mandi, aku borak2 jap dgn Man... Pastu Man ajak g rumah dia... Sebelum nak gerak g rumah Man, mak aku suruh aku g check duit dia dah masuk ke belum kat CIMB... Aku dgn man pun pegi la...

Bila dah sampai kat rumah Man, mak dia cite la pasal peristiwa mistik yg berlaku kepada adik man baru-baru ni... Agak meremang jugak bulu-bulu ditubuhku lepas dgr cite mak man tu... Aku pun dpt rasa semacam je kat rumah tu masa dgr mak man cite pasal bende tu... Tengah hari tu aku makan kat rumah man... Dah lama dah aku x rasa masakan mak man... Maklum la jarang dah jumpe man.. Man skrg pun smbg stdy kat UiTM... Ni thn last Man kat UiTM... Dah nak hbs da...

After makan tghari, mak man suruh aku dgn man g ambik sorang Pak Cik... Aku dgn man dimaklumkan Pak cik tu pandai dalam meng"handle" hal2 yg berkaitan mistik ni... Tanpa membuang masa, aku dgn man pun menerima arahan tu...(Macam M.I.B plak... La... xtau ke M.I.B tu ape... Man In Black da...hehe) Setelah sampai dilokasi yg dimaklumkan... Aku dgn man pun mula mengecam muka sasaran... Masalahnye, aku dgn man x tau mcm mana rupe pak cik tu... Seingat aku, mak man dah ckp td yg dia dh bgtau nombor kete man kat pak cik tu... Nampak la ade seorang lelaki yg boleh la dipanggil pak cik kat tempat tu. Pak cik tu pun nampak ktorg(maybe dah tgk nombor kete) dan masuk dalam kete dengan selamatnye... Pihak musuh gagal menghalang kami membawa pak cik itu ke lokasi kejadian... MISI SEMPURNA!!! Misi membawa pak cik itu ke rumah man telah berjaya...

Bila sampai je kat rumah man, mak dia pun bercerita la mengenai masalah dan kejadian mistik yg telah berlaku kat rumah tu... Mak man juga bercerita mengenai adik man yang mengalami perubahan setelah balik daripada menyertai PLKN...(barang kali ade bende yg ikut balik...huhu)

Lepas hbs berbincang mengenai masalah yg berlaku... Pak cik tu pun menyenaraikan bahan2 yg diperlukan untuk "menghalau bende" tu... Yang pertama 5 jenis bunga kecuali bunga raya... Pastu limau nipis, lada hitam & garam kasar. 5 jensi bunga tu untuk bagi adik man mandi bunga.. Sbb tu la tajuk entri kali ni Misi Mencari 5 Jenis Bunga & Limau Nipis... Aku dgn man ditugaskan untuk mencari 5 jenis bunga & limau nipis...

Bagi aku x la susah sgt nak cari bunga tu... Ktorg pun memulakan misi mencari bunga tu. Lokasi yang pertama tempat abang aku keje... Kat RTM... Sbb abang aku ckp kat situ byk bunga... Aku dgn man pun pegi la kat RTM ambik bunga kat situ. Kat situ memang la byk bunga... Tapi, takut plak nak ambik... Tak pasal2 kene tangkap sbb curi bunga... Aku dgn man sempat ambik 3 jenis bunga je kat situ... tu pun dgn bantuan abang aku... Lepas tu aku dgn man meneruskan misi mencari 2 jenis lagi bunga... Tapi, sebelum tu nak cari limau nipis dulu. Ktorg singgah jap kat pasar sayur & cari limau nipis tu... Dah dpt da, aku dgn man pun sambung g cari 2 jenis lagi bunga. Ktorg g kat pustaka negeri swk(library bsr kat swk.. Kat situ byk bunge...) Sampai je kat pustaka, ktorg tgk la...memang byk bunge kat situ.. Masalahnye, kalau aku dgn man ambik bunge kat situ, komfem kene marah dgn pak guard kat situ.. Aku dgn man x suke wat keje alang2... Ktorg beranikan diri g ambik bunge kat situ... Ktorg sempat ambik 1 jenis bunga je... Sebelum ktorg kene marah, ktorg cabut la dari tempat tu...

Lokasi seterusnya, aku dgn man pegi kat stadium swk. Kat situ pun ade bunga gak... So, jumpe la sejenis lagi bunga kat situ... MISI SELESAI!!! Aku dgn man berjaya membawa pulang 5 jenis bunga...hehe... Bila bahan2 dah cukup, sesi mandi bunge pun bermula... InsyaAllah, semuanye akan selamat...Kata pak cik tu... Misi yg terakhir plak, kene hantar pak cik tu balik... hehe...
Aku pun balik gak lepas tu...

Tu la saje untuk entri kali ni. Dah penat da jari2 aku menaip ni... Nak rehat jap... Nanti aku wat entri yg baru plak k...

Bila berjauhan, hati makin rindu... Bila rindu, mula la merapu...huhu...

No comments:

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker