Sahabat@Dusun Bayu

Friday, June 4, 2010

Malang Tidak Berbau... Tapi, sakit mmg terasa...Huhu...

Salam...

Mesti korang pelik kan dgn tajuk entri aku kali ni.
Nak tau x ape cite sebenarnye...?
Ok...aku cite...

Petang tadi dalam pkl 5.45 ptg Mr. Q kol aku. Dia mntk tolong ambik dia kat hentian serdang...
Dia dari datang dari rumahnya kat Muar...
Aku pun pegi la pinjam motor budak kolej aku Lah... Nama bdk tu Lah... Lah tu nama budak yang empunye motor tu... Hehe...

Aku pun pegi la ambik Mr. Q kat hentian serdang tu...
Macam biasa la, aku bwk motor secara berhemah...Hehe...
Dalam lebih kurang 5-8 minit aku pun sampai kat hentian serdang...
Nmpk muka Mr.Q mcm penat je...
Dengan beg haikingnye yg besar tu...
Mesti xdpt tdo dalam bas sbb kene kalau dgn ikan Patin & adik angkat Suparjo...

Lepas tu, aku ckp kat Qamarul nak g ss kecik(Sri Serdang kecik) kejap nak beli kotak...
Mr.Q pun nak g gak sbb nak print Antologi Cinta Pun Malu Bertanya...
Ktorg pon pegi la ke ss...

Sampai2 je kat ss aku pon g beli kotak...
Mr.Q g print Cinta Pun Malu Bertanya...
Dah selesai print, aku dgn Mr. Q pun bersedia nak balik...

Aku pun stat motor...
Broommm... Broommmm.... Broommmmmm....
Ok.. Dah ready...
Mr.Q pegang kotak aku...

Jeng..jeng...jeng...
Aku pun tekan gear 1...
Dah nak mula da...
Orang kata Malang Tidak Berbau...
Masa baru je gerak ckit...
Tayar depan motor tu tiba2 naik...
Macam mat rempit yg wat aksi stunt...Huhu...
Sebelum jatuh tu aku sempat lagi aku ckp kat Mr.Q...
"Eh...Nape ni tayar pancit ke...?"
Dushhhhhhhhh..... Brooooommmmmmmmmmmm.....

Sekelip mata je aku, Mr.Q dgn motor tu landing kat jalan raya...
Masa tu mcm x caye je dgn ape yg berlaku...
Aku bangun... Pastu tanye Mr.Q dia ok ke x... Tapi, dia senyap je... Mcm terkejut dgn ape yg dah berlaku... Orang2 yg ade kat sekitar tempat tu tgk je... Bkn nak tolong...Huhu...

Dengan slumbernye aku dgn Mr.Q angkat moto tu...
Pastu teruskan perjalanan... Buat macam xde ape2 yg berlaku...Huhu...
Padahal badan sakit2...

Masa on da way balik kolej...
Aku dgn Mr.Q gelak mengenangkan accident ktorg tadi...
Mcm x caye je leh accident...Huhu...
Malu pun ade gak tadi...
Lawak pun ade...Hukhuk..

Sampai2 je kat kolej..
Aku dgn Mr.Q cek kecederaan masing2...
Mr.Q cedera ckit je... Lebam ckit je kat kaki dia...
Tapi, seluar dia kotor sbb kne gesel dgn tayar motor...
Nasib baik kene seluar... Kalau kene kulit betis dia... xtau la ape yg jadi... Dah la betis licin jek..hahaha...

Aku teruk ckit la dari Mr.Q...
Ade luka-luka ckit kat kaki...
Lepas tu kaki kiri terseliuh...
Yang paling aku takut pergelangan tangan kanan aku ni...
Sakit balik... Nak makan pun susah... Nak menaip ni pun sakit...Huhu...
Pergelangan tangan kanan aku ni pernah patah dulu...
Huhu...
Pagi esk baru nak g pusat kesihatan UPM... Nak x-ray...
Harap2 ok je...

Petang tadi x terasa sangat sakitnye...
Bla dah malam ni baru la rasa sakit2nye...Huhu...
Nak gerakkan kaki pon sakit...Huhu...

Pagi esk nak g pusat kesihatan dulu... Lepas tu nak g poskan barang2 aku kat Swk...
Ntah brape ringgit la kene cas esk...Huhu...

Petang esok lepas solat Jumaat nak ke Pudu plak...
Sbb nak merialisasikan plan aku dgn Mr.Q nak pegi travel & memancing...
Destinasinya ialah Kedah...
Kebetulan ade mmbr kawen...
Mr. Apam pun dah menunggu kat Kota Sarang Semutnya...
Dia la yg ajak ktorg g mancing...Hehe...

K la... Tangan aku dah sakit ni...
So, pengajarannye...
Berhati-hatilah anda walau di mana jua anda berada...
Malang sememangnya tidak berbau... Tapi, rasa sakitnya mmg terasa...Huhu...

*****Nak letak gambar kecedaraan aku dgn Mr.Q... Tapi, xde card reader plak... x leh nak transfer gambar... Len kali aku letak k...*****

2 comments:

Lurunna said...

patutnya xbleh gelak kn...tp entahlah..mcm nk tergelak plak...hahaha,

hati2 ye korg...walau di mana pon.. ;)

ashutz said...

nasib baik xde polis..kalau x mesti diowg igt mat rempit baru blaja wat stunt...huhu

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker