Sahabat@Dusun Bayu

Friday, September 19, 2008

Pesta Tanglung Di Kolej Canselor

Salam...

Semalam 18 September 2008, Pesta Tanglung telah diadakan. Program kali ini agak meriah berbanding tahun lepas. Sbbnye tahun lepas aku x dpt join sbb g Port Dickson ade program BHEP UPM. Enjoy sakan kat sana..hehe... Boleh dikatakan seperti Hari Keluarga UPM. Tapi sayangnye buat waktu bulan puasa.(Ade je yang mandi sakan masa siang 2...termasuk la aku...hehe). berbalik semula degan Pesta Tanglung semalam. Bagi aku pesta ini sememangnye menarik. Secara tidak langsung kita dapat mengenali budaya masyarakat cina. Di samping itu, penyertaan daripada warga kolej yg pelbagai kaum juga telah menjadikan pesta ini lebih meriah.

Aku sempat juga menyertai perarakkan membawa tanglung yang sebelum ini aku x pernah pun sertai. Pelajar asing yang kebetulan ada semasa program ini berlangsung juga tidak ketinggalan untuk menyertai perarakkan membawa tanglung yang diadakan.


Sempat bergambar dengan pengerusi majlis Pesta Tanglung 2008.


Tanglung yang aku bawa.

Program ini juga dapat mengeratkan lagi silaturahim antara kaum yang berlainan. Sesuai dengan objektif program ini diadakan. Jadi, harapnye lepas ni pelajar-pelajar cina join la pulak program kolej yang akan dianjurkan. Semoga perpaduan antara kaum akan terus terjalin dan kaum lain memahami adat dan tradisi kaum masing-masing.

Hari ini pun belum dapat jumpe si dia... Tinggal beberapa hari je lagi...huhu...

4 comments:

Anonymous said...

jiwang lak ai boss aku ni....hahaha:) cant go!!!

Azwandy Bin Muhamad said...

ape plak jiwang...huhu..

izzati said...

salam,
just found ur blog while searching for info for our program
i just wanna ask
mcm mna anda semua conduct pesta ini?
mksud saya, apa aktivti yg dijalankn pd mlm pesta tanglung ini?

izzati said...

salam,
just found ur blog while searching for info for our program
i just wanna ask
mcm mna anda semua conduct pesta ini?
mksud saya, apa aktivti yg dijalankn pd mlm pesta tanglung ini?

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker