Sahabat@Dusun Bayu

Saturday, April 12, 2008

AKU MASIH WANDY YANG DULU...

Salam...
Beberapa hari yg lepas aku dapat satu mesej dari sahabat aku. Mesej 2 mcm ni:
"1 hr CINTA & SAHABAT btemu d pertengahan jln. Knp muram wahai SHBT? Tnya CINTA. Aku muram kerana 'dia' semakin jauh dariku stlh mengenalimu... CINTA tersenyum & berkata-bnr 'dia' smakin dekat dgnku tapi 'dia' x prnh sdetik mlupakanmu malah mengakui yg 'dia' menyayangimu lbh drpdku & xkn prnh bpisah dgnmu... FRENSHIP ARE 4EVER"
Sahabat aku 2 pernah ckp yg dia sgt kecewa kat aku. Dia ckp gak yg aku dah berubah. X mcm dulu. Dia ckp, dulu aku bsemangat, ceria je, slalu hepi, x muram mcm skrg. Sbnrnye aku xprnh pun berubah. Mungkin dia je yg rasa aku berubah. Tpi x berubah sbnrnye. Cuma aku bkn lagi MTM. Dan sekarang aku bergelar Mantan MTM...hehe... skrg aku x la bz mcm dulu. Kalau dulu aku byk hbskan masa kat bilik MTM n bilik penerbitan. Skrg ni, duk memerap kat bilik sendiri je la. Lagi pun aku nak brehat je skrg. Setahun jd MTM agak memenatkan bagi aku. Apatah lagi sbg Exco Editorial & komunikasi yg leh dikatakan agak bsr tanggungjwb yg dipegang. Kene siapkan Persada Canselor lagi. Harap2, pengganti aku tahan la dgn semua 2. hehe...
Sekarang sahabat2 aku ramai jd MTM...dah ade tanggungjawab lain. Tanggungjwb yg bsr sbg pemimpin di Kolej Canselor. Lps ni, korang pulak la yg slalu bz. Ingat ye wahai sahabat, aku x pernah berubah. Aku masih wandy yg korg knl dulu. Cuma skrg aku mengalami sedikit kesulitan dan alhamdullilah, kesulitan 2 aku dah hadapinye dgn hati yg terbuke. Lps ni, kalau nak mkn sama ajak je la k. Jgn pk yg bkn2 lagi. Lagi pun, sronok mkn ramai2.. btl x? hehehe...
Tapi aku sdh gak dgn sorg lagi sahabat kta yg tgh hangat dilamun cinta. x salah diorg bcinta. Tapi x kan la nak mkn dgn kita pun diorg x nak. Kalau yg sorg 2 join skali, tapi yg sorg lagi x nak, xkan la yg sorg 2 x nak gak... Tapi kalau yg sorg 2 join, yg sorg 2 jeles plak... huhu... agak2 la. x kan dgn kwn sendiri pon nak jeles... Tapi 2 la penangan cinta... sampai dgn kwn sendiri pun nak jeles. ktorg x rampas la awek lu...huahuahua... lagi satu, kalau merajuk, jgn susahkan org lain k wahai sahabat yg berkenaan.
Mcm2 kerenah sahabat2 aku ni... Rindu pulak kat sahabat2 aku yg lain. skrg masing2 dah ade keje masing2... Ade yg kat UM, UKM, UiTM, USM, UPSI, UTM, UUM, UDM, UNIMAS, UMS... pendek kata kat semua universiti kat Malaysia ni diorg blaja... Rindu nak jumpe balik. Cuti ni ktorg dah ade plan nak wat reunion..aku la yg kne jd mastermindnye... Hrp2 dpt la kumpul ramai2 lagi... Sblm ni aku je yg xde masa diorg kumpul... Tapi tahun ni aku ade... hehehe... Miss u all my frenz...
Sahabat2, mcm mane dgn program kta 2 eh? Jd x nak wat trip jelajah pulau... xdpt g pulau, g pantai PD pun jd la...asalkan kta hepi je. xpe la mmbr lain x nak join. kta je la yg g. Lagi pun pyh kalau paksa diorg g... kesempatan ni gak, aku nak mntk maaf kat sahabat2 sbb x naik jd mtm lagi... ade sbbnye aku x naik lagi... jgn risau, aku akan tolong n support korg... aku sentiasa ade dgn korg... korgkna sahabat aku... jgn risau k... selamat menjalankan tugas kpd shbt2 mtm aku. jadilah pemimpin yang bertanggungjwb n baik... "Jgn terbang terlalu tinggi, biar terbang rendah... kalau jatuh x la sakit"... JOM MAIN TERBANG2...Kate Qamarul kpd Wandy... huahuahua...
"Di sebalik keindahan rumah tersergam, disebalik senyum dan tawa, seseorang insan itu mungkin dilanda kepahitan dan kekecewaan yang tidak diketahui orang lain".

5 comments:

Anonymous said...

ermmm...sabar je la ek...dah adat bekawan memang macam 2...harap2 satu hari nanti terserlah la kebenaran 2....

amna said...

mungkinkah aku sahabat itu?????

wandy@poet said...

mungkin?????

QaryA ciptA said...

Jom main terbang-terbang, hahaha...

ezaDAcute said...

emmm...memang sedey bile kawan kita berubah dan pisahkan diri dia bile dia dah mula jinak2 dengan cinta...sebenarnya tue salah... akak benci dengan orang yang macam nie... bukan kita nak halang dia bercinta supaya kawan dengan kita...tapi kita nak dia tau apa itu erti persahabatan ...bukan setakat lepak sama2 jer... tapi di sebalik lepak dan perbualan yang panjang tu sebenarnya lebih menenangkan kita ketika kita dilanda masalah... jgn sampai satu hari nanti kita sisihkan dia sebab perangainya tu susahla... susah untuk kita menerima dia kembali untuk berkongsi rasa...

eh2...ape akak cakap nie...('o-,)

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker