Sahabat@Dusun Bayu

Saturday, April 12, 2008

SELAMAT HARI LAHIR ARIQ AIMAN...

Salam...


Pada 12 April 2007, lahirlah seorang lagi ahli keluarga aku yg baru. Seorg putera yg telah diberi nama Ariq Aiman selamat dilahirkan di Hospital Umum Sarawak. Ariq Aiman adalah anak ketiga hasil perkongsian hidup abang dan akak ipar aku. Dua org lagi anak diorg ialah Ariq Haikal dan Zetty Natasha. Waktu 2, aku xde kat sana semasa Ariq Aiman yg aku panggil Aiman dilahirkan. Aku hanya dimaklumkan oleh mak aku setelah Aiman selamat dilahirkan. 1st time aku jumpa dgn Aiman ketika dia baru saja berusia sebulan. Tekejut gak aku tgk Aiman. Baru je berusia sebulan. Tapi, saiz bdnnya x mcm bayi yg berusia sebulan. Aku tgk mcm bayi 2-3bulan. Mak aku ckp, masa Aiman lahir, berat dia 2.9kg... Ptt la bdn Aiman bsr je...


Ariq Aiman ketika berusia sebulan


Aiman yg comel



Masa aku balik raya thn lps, aku tkjt lagi tgk Aiman. Umur dia baru je 5 bulan. Tapi, bdnnya x mcm bdk umur 5 bulan. Aku ckp kat mak aku nape bdn Aiman cpt sgt bsr. Mak aku ckp, Aiman kuat mkn n kuat menyusu. Lps 2, mak aku sindir aku "siklah mcm Pak Mok nya ya sik juak gemok2...kurus kerin jak..."(x la mcm Pak Mok nye 2 x gak gemok2...kurus kering je...) Tersentap aku masa 2... Aku ckp la kat mak aku "ney lah gaya mak, dah bdn mcm tok..." (nak buat cmne mak, dah bdn mcm ni...)

Aiman ketika berusia 5 bulan


Hari ni 12 April 2008, genap la setahun usia Aiman. x sabar nak jumpe dia. Mak aku ckp, Aiman dah pandai bjalan. Siap dah pandai belari lagi...hehe... Td aku call mak aku, diorg tgh smbt birthday Aiman. Sdh gak aku xde ngn diorg. huhu...


Ariq Haikal & Zetty Natasha


Ariq Haikal & Zetty dah bsr dah skrg... Rindu sgt kat diorg ni... x sabar nak jumpe... Ape2 pun aku nak ucap smoga Aiman pjg umur, dimurahkan rezeki n dgr ckp mak ayah k...

No comments:

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker