Sahabat@Dusun Bayu

Saturday, April 12, 2008

TOLONG! JANGAN TANYA LAGI...

Salam...

Selepas Malam Perwarisan MTM 07/08 hari tu, banyak persoalan yang aku terima. Antara persoalannya:

=> wandy, nape ko x naik jd MTM lagi?
=>nape ko xde dalam board MTM yg baru ni?
=>ko x dpt tawaran MTM lagi ke?
=>ko tolak tawaran MTM eh?
=>nape ko tolak tawaran MTM 2?
=>ko frust ke x dpt naik jd MTM lagi?

Soalan ni yg aku paling bengang...
=> Ko x dpt jd presidenkan, sbb 2 ko tolak tawaran yg ko dpt 2?
Ingat aku ni gila kuasa ke!!!

Tu la antara soalan2 yg aku terima selepas Malam Perwarisan MTM ari 2. Penat gak aku menjawab soalan2 yg ditanye. Sampai sekarang pun masih lagi yang tertanya-tanya, knape aku tolak tawaran MTM 2... dan macam2 andaian gak yg diorg fikir kenape aku tolak. Ape yg peliknye aku tolak tawaran 2. Aku ada hak sama ada nak terima atau x tawaran 2... Terpulang la kat aku knape aku tolak ke nak terima ke.. Jgn jadikan isu nape aku tolak. Aku tolak pun bukannye suka2 je. Ade sbb aku tolak dan aku rasa aku x perlu hebohkan nape aku tolak. Yang penting AKU BUKAN GILA KUASA... Sape2 yg rasa bgs sangat 2, jd la MTM... Jgn ckp je pandai. Kalau mengampu no 1. Lps 2 hebohkan cerita yg x sepatutnye diceritakan kat org lain. Bgs sangatlah 2... Nampak baik je... Tapi hakikatnye, TALAM 10 MUKA. Kalau boleh nak ceritakan sampai seluruh Malaysia tau perkara 2... Kalau nak jd MTM, sila kan lah. Jgn ckp je pandai. Blm ape2 lagi dah nak jatuhkan org. Tapi, bila coursemate sendiri yg byk naik, senyap pulak. xde plak bising2. Bla bdk2 course lain yg byk naik, heboh la plak. Mcm nak runtuh je KC ni dgn propaganda yg disebarkan. Sekarang, mesti "bdk 2" seronok tgk keadaan dah jd mcm ni. hmmm... Lantak la ko nak ckp ape lps ni. Sbb ko pandai sgt. Aku dah malas nak layan kerenah bdk yg rasa bgs sgt mcm "bdk 2".


Aku harap lepas ni jgn lagi la tanye aku nape aku tolak tawaran MTM 2... Aku ade sbb nape aku tolak. Jgn jdkan perkara ni sbg isu lagi. Yg lepas 2 biarla lepas. Jgn diungkitkan lagi. Tolong la k, jgn tanya lagi... Sama-sama la kita sokong board MTM yang baru ni.. Diorg baru nak mulakan kerja diorg. Jgn terus memboikot atau memandang rendah kat diorg. Aku nmpk kekuatan diorg kat mana. Yg suka sgt ckp bkn2 psl board MTM ni, hentikanlah..kalau x dpt hentikan, diam je la. Jgn nak jatuhkan org lain tanpa memberi peluang diorg utk memimpin terlebih dahulu. Sblm 2, aku nak mintak maaf kalau ade sape2 yg terasa dgn entri aku ni. dan aku harap "bdk 2" sedar diri. jgn nak jatuhkan org je... 2 la org melayu, suka sgt dengki kat sesama sendiri. mcm mana la nak maju. "Siapa yg makan cili, dialah yg terasa pedas"... Renung2kan la k...

1 comment:

tongkangbocor said...

Bila mendengar keburukan seseorang, dapatkanlah penjelasan daripada orang yang diburukkan,
Bila membaca sesuatu penulisan, pahami setiap ayat dan perkataan.
Bila mengungkap kata penghinaan,nilai dahulu peribadi diri.
Bila menyebar sesuatu tohmahan, fikirkan perasaan jika diri ditohmah orang.
Jika mahu membuat kritikan, pastkan ia punya batasan.
Jika diri melakukan keburukan, atau ditmpa sesuatu keburukan, serahkan segalanya kepada Tuhan.

Sekian kata-kata hikmah untuk hari ini. Sama2 kita fikirkan.

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker