Sahabat@Dusun Bayu

Tuesday, July 28, 2009

Novel INTERLOK: Habis dibaca...

Salam...

Hampir 2 minggu aku mengabdikan diri membaca novel Interlok karya sasterawan negara Abdullah Hussain...
Bagi aku novel ini amat menarik dan tidak la terlalu berat...
Sangat senang utk difahami...

Kalau x disebabkan asaimen sem ni kene kaji novel tu
mmg x baca la aku Interlok tu...

Ini la versi-versi novel Interlok... Aku beli cetakan yg terbaharu... Tahan dua ribu lapan...

Aku sarankan korang semua perlu baca novel ni...
Sbbnye novel ni sangat dekat dengan masyarakat negara kita...
Ade gak elemen sejarah yg sengaja dimasukkan oleh penulis...

Kesimpulannye, novel INTERLOK karya Abdullah Hussain ni mmg bagus bagi aku...

Novel yg aku kene baca seterusnye ialah
AMIGO POSSA
karya Muhd. Mansur Abdullah...
Belum stat baca lagi...
x tau macam mana cerita novel ni...

Ni la novel Amigo Possa...

Semester ni aku kene baca banyak buku....
Sbb kene kaji buku-buku tu...
Huhu...

Selamat membaca kepada sahabat2 seangkatanku...

Bayak beli buku sem ni... Tapi, berbaloi rasanya... x rugi membeli ilmu...

5 comments:

qdetactive said...

lepas ni baca buku cerpen arab moden kesukaan kau pulak. hahaha

Azwandy Bin Muhamad said...

dan kesukaan ko jugak...
Hahaha...

Bosan seh...
Buat aku mengantuk je buku tu..

Anonymous said...

cahaya dah habis bace amigo possa..subhanaallah lagi bosan..sape y ade penyakit xley tdo..bleylah bc novel ni..

iman azalea said...

wei..cakap je korang mmg malas baca buku tu abis citer..kih..kih...amigo possa tu best la wei..aku dah khatam 3 kali woo (berlagak sket)..siap nangis2 lagi terharu bila akhirnya jumpa juga amigo possa ngan maria de passa mase tua..hohoho...

iman azalea said...

habaq je korang malas nak baca..eleh alasan...hehe aku baca best pe citer amigo possa siap 3 kali khatam lg tu...(ceh wah berlagak tu)...

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker