Sahabat@Dusun Bayu

Wednesday, November 11, 2009

Sekali sekala belajar bahasa melayu Sarawak... Rindok ati bah...

Salam...

Aku sik tauk nak madah mcm ney apa yg aku rasa kinek tok. Nak madah aku hepi, sik juak hepi. Nak madah sedih, entahlah... Aku pun sik tauk. Jumaat tok last exam sem 7 tok. Tapi, aku belom stat stadi gik. Seminggu-minggu ya tek aku tdo lepas suboh jak2. Kakya bangun tghari. Huhu... Pukul berapa aku bangun, sik boleh padahlah k... Hehe... Maybe esk baruk aku stat stadi kali... Biasalah, last minit baruk nak stadi mena-mena.

Cuti sem tok, aku sik balit swk. Mak nyuruh aku balit. Tapi, ada program cuti tok. Mun aku balit pun, mcm sekejap gilak. Rugi jak balit bah... Sigek masalah mun nak stay kolej tok. Mesti kenak suruh bayar. Huhu... Dahlah aku sengkek tok. Duit pon cukup-cukup k makan jak... Nak mintak dengan mak pun mcm sik berani. Tauk bah daknya sikda duit juak... Huhu... Sebab ya lah aku join program cuti tok. Ada juak reason stay kolej. Tapi, rasanya mesti kenak suruh bayar juak mun daknya tauk... Huhu... Munlah sidaknya faham, nakkah senang... Mcm toklah gayanya hidup di tempat orang...

Minggu depan besday someone ya... Sebelum KKC-22. Hmmm... Aku ada somting nak berik dengannya. Tapi, rasanya mcm belum tiba masanya gik aku berik. InsyaAllah, ada masanya lak aku berik... Hehe... Kadang-kadang aku jeles dengannya... Entahlah, aku pun sik tauk kenak aku jeles... Huhu... Apa-apa pun, aku harapnya ingat apa yg aku selalu padah dengannya... Semoganya gembira selalu...

Sem depan dah nak praktikal. Rasa sedih indah nak ninggal kolej tok. Banyak kenangan aku kat kolej ngan kat UPM tok. Banyak kenal org kat ctok... Kenal org ya juak. Huhu... Bila pk balit, bebaloi sik apa yg aku dah polah sepanjang belajar kat ctok... Aku rasa bebaloi gilak2... Pengalaman ngan kenangan ya akan aku simpan sampai bila2... Huhu...

Time tok, aku rindu gilak dgn org ya. Ptg tadik sik sangka jumpanya. Tapi, just nangga dari jaoh jak. Sik kelaka pun dgnnya. Nya dgn geng2nya. Nya pun mcm sik maok nak jumpa aku. Yalah, sapalah aku tok nak. Huhu... Aku pun sik maok ngaconya dgn gengnya... Senyum jaklah tadik... Cukuplah ya bah... Hehe... Hmmm... Nya rindu sik ngan aku...? Apa ndak nak dirasanya kinek tok... Huhu... Aku harap nya hepi jak lah... Aku sik maok nya sedih2 agik... Byk gilak silap ngan salah aku ngan nya... Pas tok aku sik maok dah nak sedihkan hatinya. Aku maok nya hepi jak... Hehe... Mun nya baca entri tok, aku maok nya tauk yg aku sayang gilak2 dengannya... Rindu gilak2 dengannya... Huhu...

OKlah... Stakat tok ajaklah entri tok... Jgn sik update bah kata org nak...hehe... ktkorg fahamkah sik apa yg aku tulis tok sukati ktkorglah... Rindok ati bah nulis entri k bahasa swk... Hehe...


~~~Kamek rindu gilak2 ngan kitak... Kitak...?~~~

8 comments:

fiza sarawak said...

sdih ada jk rasa ati kmk pas maca entri ktk eh.sob2x.mun lah kmk tok ada super power maok jk kmk nolong ktk sak ktk hepi slalu.tp, stakat tok kmk jez dpt berik support ngn ktk jk lh.hehe.apa2 pun, percayak lah ngn kmk, ganjaran bg org yg bersabar sgt besar.yang penting, ktk jgn putus asa k.=)

Azwandy Bin Muhamad said...

nakney nyuruh ktk sedih glak ya bah...? apa2 pon, makseh k...
huhu...

sitihasliza said...

tak faham!!!!
ade sape2 boleh tolong translate???hehehe...

Azwandy Bin Muhamad said...

suruh la sape2 yg faham translete kan k... Guna google translete pon boleh..hahaha...

silentmonologue said...

aku paham ct..hehe

ajaqzfreAk said...

ak faham...yeayy

Azwandy Bin Muhamad said...

silentmonologue- ye ke faham... sy da guna perkataan yg susah sah tu...

Azwandy Bin Muhamad said...

ajaq- ye2 je faham..hahaha

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker