Sahabat@Dusun Bayu

Thursday, January 20, 2011

Anak Si Tonjoi Tiada Kepala

Salam...

Lama dah tak berjumpakan...?
Tapi, x la lama sgt pon...
Hehe...

ok la sahabat-sahabat...
Saya ada sedikit perkongsian ni...
Tadi saya ditag oleh kakak saya di mukabuku...
Agak terkejut kerana kakak saya tag gambar seekor anak kucing yg tiada kepala...
Rupa-rupanya anak kucing itu adalah anak kpd kucing di rumah saya...
Nama kucing tu Si Tonjoi...
Kami bagi nama kucing tu Si Tonjoi...

Si Tonjoi melahirkan 5 ekor anak...
Seekor daripadanya tidak ada kepala...
4 ekor sahaja anak Si Tonjoi yg hidup...
Yang tak ada kepala tu dah mati & dah dikuburkan dah...
Tengok la gambarnya k...

Hanya 4 ekor yg masih hidup... Yang tak ada kepala tu dah mati...

Anak kucing ini hanya membesar di dalam perut Si Tonjoi....

Kalau anak kucing ini hidup sekali pun, sukar untuknya menjalani kehidupan...
Macam-macam yg boleh berlaku...
Dengan izin-Nya...
SubahanAllah...

Sekian...

~~~...Mesti Si Tonjoi sedihkn...Huhu..~~~

11 comments:

SasHa Lee said...

eiii ciannye..
yang laen2 tuu comeil laa..
Suka sangat kucing..
Sha penah tengok kucing sha lahirkan anak.. siap tengok yang lendir2 yg ibu dia jilat..sangat teruja..

Fariehan Ibrahim [LBC] said...

subhanallah,
mmg da xde dri dlm perut ke?
ksian jer tgk.

Azwandy Bin Muhamad said...

@SasHa Lee tu la..kesiannya... sy pon pernah tgk kucing melahirkan anak..hehe...

Azwandy Bin Muhamad said...

@Fariehan Ibrahim [LBC] yup...mmg xde dari dalam perut lagi la tu...

ciK LyndaWawa igUana said...

sini oleh pusak ya...

Azwandy Bin Muhamad said...

@ciK LyndaWawa igUana pusak rumah kmk kak wa... Si Tonjoi nama pusak kmk ya... Nak xda palak ya anaknya..baruk lahir tadik...

Aq Waeda,,, said...

kesiannye,,, :(

Zaiya said...

sedih~~~
anak kucing~~~
comel~~~
tapi huk huk huk..
1 tak hidup...

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

subhanallah..kekuasaan allah..semua boleh jadi..

memg patut pun kucing tuh mati,, sebab kalau die hidup pun memudaratkan die...

subhanallah... ='(

Mimi Jazman said...

eee... menakutkan.. tapi..SUBHANALLAH..dia masih dilahirkan..

Sophie Al-yahya said...

uniknyaaaa..tak panggil masuk berita atau surat khabar ke?

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker