Sahabat@Dusun Bayu

Friday, November 4, 2011

Akhirnya... Ada juga ruang masa untuk menulis entry...

Salam...

Apa khabar sahabat-sahabat PDB...? Sudah beberapa bulan PDB x ada post entry yg baru... Mana tak nya, bz sangat dengan tugas-tugas yg telah diamanahkan... Nak mengadap laptop untuk online pun xada masa... Mengadap laptop pun atas urusan kerja... Huhu... Nama pun kerja... Jadi, x boleh la nak merungut kan...

Banyak yg nak dikongsikan dengan sahabat-sahabat PDB sebanarnya. Tapi, hal-hal tu pon dah berlalu... Jadi, tak nak la nak ungkit kan lagi hal-hal tu... Lagi pon, malas nak ingat lagi hal-hal tu... So, yg lepas-lepas tu biarlah berlalu... Saya maafkan sesiapa sahaja yg ada buat salah kat saya... Termasuklah anak-anak murid saya yg saya ajar & yg pernah saya marah & denda...

Minggu depan dah minggu terakhir sesi persekolahan... Minggu depan dah nak balik rumah... Suatu perjalanan yang sangat jauh & memenatkan... Lebih 1500km... Boleh dikatakan menjelajah ke seluruh bumi Sarawak ni... Tapi, demi tugas kepada anak-anak bangsa. Terpaksalah juga akur dengan cabaran & dugaan tersebut... Memanglah org selalu berkata, senang la duduk kat sini... Boleh simpan duit... Memang senang la ko ckp mcm tu... Kat sini memang kos hidup agak tinggi... Bagi ktorg yg xdapat elaun mcm cikgu semenanjung mmg agak sukar untuk simpan duit... Macam saya, duduk di Kuching... Kos nak balik ke Kuching pun dah berapa... Kalau naik kapal terbang lagi la mahal... Disebabkan diapit oleh Negara Brunei, barang-barang di sini lebih mahal sedikit berbanding dgn tempat lain. Jadi, org yg cakap senang nak simpan duit bila duduk sini memang salah... Try la duduk sini dulu. Baru la tau mcm mana situasi tinggal kat sini...

Dah jadi mcm luahan isi hati pulak... Hmmm... Kerja & tinggal kat sini memang seronok... Tapi, disebabkan kos yg agak tinggi menyebabkan saya & ada sebilangan rakan-rakan yg lain merasakan agak terbeban... Bukan nak mengeluh... Cuma berharap sangat, ada elaun khas untuk kami yg kerja di sini... Berharap jugak la pihak yg berkenaan dtg sendiri ke sini dan berdialog dengan kami di sini... Supaya dapat mengetahui situasi kami di sini...

Hmmm... Memang dah jadi entry meluahkan isi hati je dah ni... Huhu...

Sekarang dan masuk bulan November 2011... Dah nak berakhir dah tahun 2011 ni... Sekejap je rasanya... Rakan-rakan seperjuangan pun sudah ramai yg mendirikan masjid... Dan untuk cuti sekolah ni pun sudah ada lebih kurang 13 undangan ke majlis perkahwinan mereka... InsyaAllah, mana yg saya dapat pergi tu, saya pegi la... Mana yg saya tak dapat pergi tu, saya mintak maaf lah ye... Semoga majlis korg berjalan dengan lancar... Amin...

Bulan November ni pun ada special day bagi MissSilent saya... Hehe... Beberapa hari je lagi kan wak... Hihi...

Stakat ni dulu la ye... Nanti ada masa saya tulis la lagi...

Wslm....

No comments:

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker