Sahabat@Dusun Bayu

Saturday, July 10, 2010

S-A=SA... Y-A=YA.... SAYA... S-U=SU... K-A=KA... SUKA... T-I=TI... D-U-R=DUR... TIDUR... SAYA SUKA TIDUR...

Salam...

Saat aku menulis entri ni, aku tengah tersenyum keseorangan melihat gelagat anak buah aku mengeja...

Nama anak sedara aku tu Zetty Natasha... Baru berusia 5 tahun...

Sungguh lancar Zetty mengeja...

Sungguh mencuit hati & rasa kagum juga melihat dia membelek-belek surat khabar & membaca tajuk-tajuk utama berita...

Terdetik utk aku bertanye kepadanye...

"Umur Zetty berapa tahun...?"

Zetty menjawab...

"Lima tahun la Pak Mok..."

Wah.... Sudah lima tahun...

Aku x dpt tgk anak2 sedara aku ni membesar...

Ye la... 4 tahun belajar kat UPM...

Balik pon kejap2 je...

Abang Zetty berumur 6 tahun...

Ariq Haikal namanye..

Tadi ayah dgn mama diorg g sekolah ambik report card diorg...

Cikgu diorg ckp seelok-eloknya Zetty terus masuk darjah satu thn depan...

Sebab dia dah pandai...

Takut membazir masa je kalau dia masih di Pra-sekolah thn dpn...

Bgs jugak cadangan cikgu tu...

Betul jugak ape yg dia ckp...

Yang x leh tahannye tadi...

Mak aku tanye la kat Zetty...

"Zetty... Pak Mok suka apa...?"

Dgn cepat je Zetty jawab...

"P-A-K= PAK... M-O-K=MOK... S-U=SU... K-A=KA... SUKA... T-I=TI... D-U-R=DUR... TIDUR...
PAK MOK SUKA TIDUR
...

Padan muka aku...Huhu...

Ade2 je anak buah aku tu...

Kadang-kadang geram jugak dgn diorg ni sbb suka kaco aku tgh online...
Nak main game la... Nak tekan-tekan la...

Tapi, bila diorg xde... Rumah ni sunyi jek...
Rindu pulak dgn diorg...
Huhu...

Ape2 pon... Aku sayang diorg...

Hehe...

S-E=SE... K-I-A-N= KIAN...

SEKIAN...

~~~...Sayang family sy...~~~

4 comments:

muhammad syafiq said...

pape ar ckg nie...

Azwandy Bin Muhamad said...

Muhammad syafiq- ape syafiq???
Huhu... ok la tu...

Q said...

tu la makan tido je. hahaha

Azwandy Bin Muhamad said...

Q- Sentap seh aku dgn anak buah aku tu..hahaha....

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker