Sahabat@Dusun Bayu

Sunday, December 19, 2010

Sediakan Lilin Sebelum "Blackout"

Salam...

Selamat petang sahabat-sahabat blogger & pengunjung-pengunjung Poet Dusun Bayu...
Ini kisah semalam...
Hehe...

Petang semalam hujan lebat diikuti oleh kilat & guruh yg kuat...
Tiba-tiba tak ada elektrik...
Masa tu dah nak maghrib...
Untuk pengetahuan semua, saya & seorang lagi housemate baru sahaja berpindah ke kuartes sekolah...
Kuartes ni dah lama takde org tinggal...
Kuartes kami terletak hujung sekali & berhampiran hutan...
Banyak juga cerita yg mistik yg kami dgr pasal sekolah ni...
Lebih-lebih lagi kuartes guru yg dah lama takde org tinggal ni...
Huhu...

Cikgu-cikgu lain dah balik bercuti...
Kami je yg tinggal sbb baru habis orientasi guru baharu...

Dipendekkan cerita, bila blackout tu, kami pun risaulah sbb mmg gelap sangat...
Lebih kurang 20minit juga blackout...
Barulah ada elektrik semula...

Saya pun legalah sbb nak masak pulak...
Hujan & kilat masih belum lagi berenti...
Tak lama lepas saya masak, blackout sekali lagi...
Kali ni mmg gelap sangat...
Dah la lilin takde...
Touchlight pon takde...
Huhu...

Saya dengan housemate saya pon makan la jugak ditemani cahaya laptop...
Hihi...

Tak lama lepas makan tu baru la elektrik ada semula...
Fuhhh...
Lega... Hehe...

Jadi, lepas ni nak beli lilin & touchlight...
Bak kata pepatah...
"Sediakan lilin sebelum blackout..."
Hehe...

Pengalaman balckout pertama di rumah baru...
Hihi...

Sekian...

~~~...Bukan takut ye... Tapi, belum cukup berani... Hehe...~~~

10 comments:

ciK LyndaWawa igUana said...

lampu henpon kan ada..hehe

hani apandi said...

haha.
mun kat asrama tiba2 sikda karen
nang suk dengar miak rempuan terkiak kaong.:))

mun rumah mek sikda karen, salu mak donno jak.senyap2 jak kat tengah rumah.pasya mak kamboh cri lilin.hehe

Azwandy Bin Muhamad said...

@ciK LyndaWawa igUana Hp kmk murah jak kak wa...xda lampu..huhu....

Azwandy Bin Muhamad said...

@hani apandi aok eh...mun kat sarama lok nang kamboh jak cdak pempuan tekiak kaong..hehe...

Azham Vosovic said...

wah, da posting kat mana tu?

Sofia Karim said...

itulah.. sediakan payung seblum hujan .. hehe

Azwandy Bin Muhamad said...

@Azham Vosovic posting kat limbang, swk...

Azwandy Bin Muhamad said...

@Sofia Karim yup..betul... sediakan lilin sblm blackout...hehe...

dayana said...

kena beli lilin banyak2..hehe..

Sephi Sephia said...

Pegalaman pertama blackout, pengalaman pertama untuk mistik?
Coming soon kot?
Get prepared!

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker