Sahabat@Dusun Bayu

Friday, November 19, 2010

Komputer Riba (Laptop) Rendahkan Kualiti Sperma Lelaki

Salam...

Apa khabar sahabat-sahabat blogger & pengunjung Poet Dusun Bayu...?
Semoga semuanya sihat-sihat sahaja k...

Kepada lelaki-lelaki... Sila baca entri ini k...

Komputer Riba Rendahkan Kualiti Sperma Lelaki

New York, Rabu- Penggunaan komputer riba di atas riba mungkin bukan sesuatu yang baik bagi kesuburan lelaki, menurut kajian terbaru.

Cara terbaik mengatasi masalah itu adalah dengan meletakkan komputer riba di atas meja, menurut ketua penyelidik dari Universiti Kebangsaan New York, Yelim Sheynkin.
 Sumber gambar: Encik Google

Dalam kajian itu, pengukur haba digunakan bagi mengukur suhu skrotum 29 lelaki muda yang menggunakan komputer riba di atas riba.

Walaupun pelapik diletakkan di bawah komputer riba, suhu skrotum peserta didapati meningkat dengan cepat.
 Sumber gambar: Encik Google
 Sumber gambar: Encik Google

"Jutaan pengguna komputer riba adalah dalam kalangan lelaki dalam lingkungan umur yang mempunyai kesuburan tinggi dan juga penggunaan komputer di atas riba dalam tempoh 10 minit mampu merendahkan kualiti sperma. " katanya.

Lelaki-lelaki sila ambil perhatian k..
Hehe...

Sebenarnya perempuan juga tidak terkecuali dalam kes ini...
Hihi...

Jadi untuk mengelakkan perkara ini berlaku...
Jangan letak laptop kat riba k...

Sekian...

~~~...Tips kesihatan ini disediakan khas untuk anda..Hehe...~~~

8 comments:

ciK LyndaWawa igUana said...

LyndaWawa tetak..n padah..kiut gambar sperma last ya..hehe

Azwandy Bin Muhamad said...

@ciK LyndaWawa igUana kiut owh...haha...

chenta said...

tak boleh panggil komputer riba la lepas ni..hehehehe

missL33n said...

pnh jgk dgr psl neh...mmg btol pun... =)

Azwandy Bin Muhamad said...

@chenta Nak panggil komputer ape plak eh..hmm...hehe...

Azwandy Bin Muhamad said...

@missL33n Tu la... mmg betol pon...

Sophie Al-yahya said...

ok..nasib baik x pakai laptop..pakai PC..nak letak kat riba pun berat..hahahaha..

Azwandy Bin Muhamad said...

@Sophie Al-yahya kalau cp letak kat peha mmg mau patah tu..haha...

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker