Sahabat@Dusun Bayu

Friday, November 12, 2010

Alhamdulillah... Frame Gambar Dah Dapat.

Salam...

Apa khabar sahabat-sahabat blogger Poet Dusun Bayu...?
Semoga sihat-sihat sahaja k...

Alhamdulillah...
Saya sihat-sihat sahaja...

Tadi pegi cari frame untuk gambar konvo... Alhamdulillah jumpa juga... Saya beli kat kedai yg buat frame... Murah pun murah... Mula-mula tadi g servei kat kedai gambar... Tengok frame saiz 11R ada yg harganya RM40, RM50, RM60... RM70 pun ada jugak... Mahal tu... Lepas tu bapa saya cakap, baik beli kat tempat buat frame je... Jadi, ktorg pun pegi la kedai yg buat frame tu...
 
Sampai je kat kedai tu, terus berkenan dengan frame kayu tu... Cantik & simple... Hehe... Saya pun tanya la berapa harganya... Tauke kedai tu pun ckp la harganya RM27... Wah... Murahnya... Saya cakap dalam hati saya..Hehe... Saya pun cuba la mintak harga yg lebih murah... Saya tawar RM25 satu... Saya cakap la, saya nak beli 3 frame tu... Tauke tu pon ckp, tu la harga yg paling murah... Dalam hati saya ckp, memang la murah kalau dibandingkan dengan harga frame kat kedai gambar tadi...
 
Baru je saya nak ckp saya setuju nak beli frame tu,  tauke tu tunjuk frame yg lain plak... Harganya RM24... Lagi cantik dari frame yg saya tgk mula-mula tadi... Lepas tu dia siap suruh pilih nak design yg mcm mana... Saya pon pilih la yg paling cantik dimata saya..Hehe... Saya beli 3 frame kayu & 1 frame emas... Bebaloi la.. Sebab harganya pon murah... Kalau kat kedai gambar yg saya tgk tadi frame mcm tu harganya RM50 satu... Yg saya beli kat kedai tu RM24 je satu... Frame emas tu RM15 je... Hehe... Dalam 30minit mcm tu la tunggu frame tu siap... Akhirnya, tergantung jugak gambar konvo saya... Hihi...

Jadi, kalau korg nak beli frame gambar, beli la kat kedai yg buat frame gambar k... Kat situ lagi murah berbanding di kedai gambar atau kedai-kedai lain... Hehe...

Sekian dulu k.... Jumpa lagi next entri.. Hehe...

~~~...Rasa serba salah sebab tersalah gurau...Huhu...~~~

11 comments:

ciK LyndaWawa igUana said...

yeay..
kmk nang pantas komen blog kitak..
kasik award!
hahaha

secret resipi...
hehehe...

frame oh frame...

congrates la dah dapat...
hehe

ciK LyndaWawa igUana said...

apa diguro kitak ya....

ashutz said...

nak tgk...xde gmbar ke frame yg cantik itu...

Azwandy Bin Muhamad said...

@ciK LyndaWawa igUana aok kak wa...ktk nang cepat & pantas...
Award pengkomen paling banyak & cepat kmk berik ktk lah kak...hahaha... makseh kak wa...
secret recipe lak kmk berik..haha...

Azwandy Bin Muhamad said...

@ciK LyndaWawa igUana kmk guro ngn kwn kmk... kmk madah mukanya kacak...Hehe...

Azwandy Bin Muhamad said...

@ashutz nanti abg ambik gambar nye k...

sue@p.l.e.i.a.d.e.s said...

XPAHAM la incek pallump. nape lg murah lagik cantik..? klu gtu kompem yg rm2 lagik cantik.. ;D

Azwandy Bin Muhamad said...

@sue@p.l.e.i.a.d.e.s x faham eh.. cuba baca sekali lagi.hehe...

Anonymous said...

salam

kt mana kedai frame tu? bole buat custom made x? sy tgh cari kedai frame area kl

Anonymous said...

salam

kt mana kedai frame tu? bole buat custom made x? sy tgh cari kedai frame area kl

Azira Abu Samah said...

boleh tahu beli kat mana?

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker