Sahabat@Dusun Bayu

Thursday, November 4, 2010

Wow...! Seksinya awek tu...!

Salam...

Apa khabar sahabat-sahabat blogger yg disayangi...?
Semoga sihat-sihat sahaja...
Hehe...

Untuk entri kali ini, Poet Dusun Bayu nak ceritakan sebuah kisah mengenai 
dua orang lelaki yang bernama Ronaldo (bukan nama sebenar) & Ronaldai (bukan nama sebenar)
Cerita ini berlaku di sebuah negara yg di rahsiakan namanya...
Hehe...

Dah sedia tak nak baca...?
Saya nak cerita ni...?
Hehe...

Pada suatu hari yang cerah, Ronaldo mengajak Ronaldai pergi berjalan-jalan (padahal naik motor) di sekitar tempat mereka tinggal... Ronaldai yg agak kebosanan pada masa itu setuju dengan ajakan Ronaldo itu... Tanpa membuang masa, Ronaldo & Ronaldai pun pergi berjalan-jalan (diulangi, mereka naik motor k...) di sekitar tempat mereka tinggal... Dalam perjalanan itu, mereka berdua rancak berbual...

Ronaldai: Do, kau nak bawak aku pergi mana ni...?
Ronaldo: Pergi mana lagi... Kita pergi jalan-jalan la kat sekitar sini je... Sambil-sambil tu kita cuci la mata kita ni... Macam mana...? Nak tak...?

Ronaldai: Aku dah naik pun motor kau ni... Nak tak nak aku ikut je la... Tapi, nak cuci mata...?

Ronaldo: Yela... Cuci mata... Nape..? Ko tak nak ke...?

Ronaldai: Bukan aku tak nak cuci mata... Tapi, kat kawasan kita tinggal ni mana la ada awek yang mantop-mantop... Yang tua-tua ada la...

Ronaldo: Macam mana kau tau...? Kau pernah cuci mata ke kat sini...? Haha...

Ronaldai: La... Aku tau la... Ko ni tak percaya ke cakap aku...?

Ronaldo: Tipulah kau... Takkan la kat sini tak ada awek kot... Tak caye la aku...

Ronaldai: Betul...! Aku tak tipu... Ok, kita betaruh nak...? Kalau kita jumpa awek cun kat sini lepas ni ko kena belanja aku makan sebulan... Kalau kita tak jumpa awek cun kat sini aku belanja ko makan selama sebulan jugak... Ko nak tak...?

Ronaldo: Ok... Aku setuju...

Ronaldai: Kalau macam tu... Jom kita cari awek cun & mantop kat sini... Hahaha...

Mereka pun mula la mencari awek cun & mantop di sekitar kawasan itu... Setelah membuat 20 pusingan di kawasan tersebut... Ronaldai pun berkata kepada Ronaldo...

Ronaldai: Do, kan aku dah cakap... Tak ada awek kat kawasan kita ni... Yang ada pun tua-tua je kn...
Tu la ko tak percaya kat aku...

Ronaldo: Aku tak percaya la kat sini takde awek... Takkan la takde... Huhu...

Ronaldai: Bazir minyak motor je kita pusing-pusing kat sini... So, ko kena la belanja aku makan selama sebulan ni...

Ronaldo: Kejap...! Tengok tu... Ada awek seksi la....

Ronaldai: Mana-mana...? Aku nak tengok...

Ronaldo: Tu... Yg pakai baju putih & skirt biru tu... Seksi tu... Kan aku dah cakap, ada awek cun kat sini... Haha...

Ronaldai: Mana...? Aku tak nampak pun... Huhu...

Ronaldo: Ish kau ni... Tu la... Sana tu... Nampak tak...?


Ronaldai: Yela... Aku nampak... Putihnye kaki dia... .

Ronaldo: Tu la kau... Cakap kat sini takde awek... So, ko kena belanja aku makan selama sebulan... Hahaha...

Ronaldai: Huhu... Mana la aku tau... Huhu... Do, kata nak cuci mata... Pergi la dekat sikit dengan awek tu... Haha...

Ronaldo: Ye la Dai... Aku nak gak tengok awek tu dekat-dekat... Mana tau dia bagi no. telefon kat aku... Haha...

Ronaldai: Betul gak tu... Jom-jom...


Mereka pun menghampiri awek tersebut sedikit demi sedikit...

Ronaldai: Do... Nape aku rasa macam tak sedap hati eh...?

Ronaldo: Ha a la... Aku pun rasa macam tak sedap hati gak la...

Ronaldai: Macam ada yang tak kena je...

Ronaldo: Aku pun rasa macam tu jugak Dai...

Ronaldai: Jangan bawak motor laju sangat Do...

Ronaldo: Ok.. Aku bawak 10km/j je ni... Hehe...

Mereka berdua pun berada dekat sebelah  awek tersebut... Hehe...
Nak tengok tak awek yg diorg jumpa tu dari dekat...?
Tengok la k... Haha...


Ronaldo & Ronaldai: Wow...! Seksinya...!!!

Ronaldo: Boleh pengsan aku macam ni...

Ronaldai: Bukan ko je yg pengsan... Orang yg tengah baca entri ni pun bengang jugak ni... Haha...

Ronaldo: Eh... Ada org baca ke cerita kita ni...?

Ronaldai: Ntah... Ada kot... Hehe...

Woit... Cerita belom habis lagi la... Korang berdua ni saja nak intepremkan... 
Sambung balik cerita... Hehe... Maafkan diorg k... Diorg berdua tu mmg mcm tu... Gila glamer...

Ronaldo: Betul la kata ko Dai... Takde awek kat sini...

Ronaldai: Kan aku dah cakap... Ko tak percaya... Padan muka kita.. Haha...
Jom balik rumah... Ko belaja aku makan selama sebulan...

Ronaldo: Yela tu... Belanja makan... Tapi, mak yg masak... Haha...

Ronaldai: Yela... Mesti la mak masak... Haha... Jom la balik...
Ok... Habis dah ceritanya... Ronaldo & Ronaldai tu adik beradik... Belanja makan la sangatkan... Padahal mak diorg yg masak... Jadi, moral of the story cerita ni ialah:
Jangan buat kerja yg tak berfaedah seperti cuci mata tengok awek... Buat la kerja lain... Memamcing ke... Main layang-layang ke.. Menebas rumput ke... Bagi ayam makan ke... Kan lagi berfaedah tu.. Hehe...
Cerita ni rekaan semata-mata k... Tak ada kena mengena dengan sape2 pon...
Betul... Tak tipu...
Hehe...

Terima kasih sudi membaca...

Sekian...

~~~...Sahabat-sahabat yg akan posting ke Sarawak dah dapat surat... Aku bila lagi...?~~~

9 comments:

Puteri Dyla Qistina said...

arrgggh!!!! beta tensen baca !! >_<

Aniza said...

hahaha...
okey, memang nak pengsan sebab memang seksi! memang mantop!

ciK LyndaWawa igUana said...

hahaha..
seksi..

Q said...

ade no tepon pakcik tu tak? huhuhu

hasrul hassan said...

AMpeh ... :P

miemen said...

terbaeklah...haha...huburan tgh malam...

Anonymous said...

hahaha..tertipu sudah.....hikhik

simply me ! said...

suke sukee , :)
sakit perut ketawaa , hhaha

Anonymous said...

sengal...haha..nice blog!

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker