Sahabat@Dusun Bayu

Saturday, September 25, 2010

Kemalangan

Salam...

Mesti sahabat-sahabat tertanya-tanya kemalangan apa yg menimpa saya...
Huhu...

Ceritanya bergini...

Tadi, semasa saya dalam perjalanan untuk mengambil adik saya...
Saya telah mengalami kemalangan...
Alhamdulillah... Saya selamat & cedera sedikit sahaja...

Kemalangan berlaku sebab saya mengelak dua buah motosikal yg berhenti secara mengejut di hadapan saya...
Saya rasa mereka berhenti mengejut kerana melihat polis trafik di hadapan...
Saya tidaklah menunggang motosikal dengan laju..
Tetapi, tindakan mereka memberhentikan motosikal mereka dengan mengejut dan salah seorang daripada mereka turun daripada motosikal tersebut telah menyebabkan saya mem"break" motosikal & cuba untuk mengelak mereka...
Kemalangan tu berlaku dengan pantas...
Sedar-sedar je saya & motosikal sudah berada di dalam longkang...
Agak dalam juga la longkang tu...
Syukur juga jatuh dalam longkang yang bertanah...
Kalau jatuh dalam longkang bersimen, mesti lagi teruk kecederaan saya...
Huhu...

Selepas terjatuh ke dalam longkang tu...
Saya bangun dan melihat 4 orang lelaki dengan 2 buah motosikal yg mereka tunggang...
Memang sah, merekalah yang menjadi punca saya kemalangan...
Setelah melihat saya bangun & membuka topi keledar, mereka semua lari tanpa menolong saya...
Saya sempat mendengar salah seorang daripada mereka berkata...
"Lari..Lari cepat..."

Memang saya geram sangat masa tu...
Dah la saya kemalangan sebeb mereka...
Jatuh dalam longkang yg dalam pulak tu...
Bukan nak tolong saya...
Bukan nak mintak maaf...
Tapi, diorg lari pulak...

Saya cuma cam motosikal yg diorg guna sahaja...
Nombor plat motosikal tu saya tak cam sebab tak jelas sangat...
Saya nampak QAR sahaja...
Motosikal Yamaha Ego...

Masa tu kenderaan lain memperlahankan kenderaan mereka untuk melihat apa yg berlaku...
Yang geramnya bila saya dengar ada yg cakap bukan-bukan...
Cakap saya mabuk la... Saya lari dari polis la...
Bukan nak tolong saya...

Tak lama lepas tu saya mintak bantuan seorang polis trafik yg kebetulan berada di situ...
Polis trafik tu cakap ada pemandu lain beritahu dia apa yg berlaku...
Mungkin pemandu tu saksi masa kemalangan berlaku...
Dengan bantuan polis trafik tu, motosikal aku dapat di bawa naik semula...
Terima kasih sangat-sangat kepada polis trafik tu...

Alhamdulillah, saya tidak mengalami kecederaan...
Cuma sakit-sakit badan sedikit...
Motosikal yang aku tunggang juga tidak mengalami kerosakan...
Syukur sangat-sangat sebab aku jatuh dalam longkang tanah...
Huhu...

Saya tak dapat bayangkan kalau saya terjatuh ke dalam longkang yg bersimen @ berbatu..
Huhu..

Dah la nak konvo bulan depan...Huhu...

Syukur sangat-sangat sebab saya selamat...

Alhamdulillah...

23 comments:

Intan Inn said...

alhamdulillah lah awak selamat dari kemalangan tue..tp mmg tak patutlah diaorg larikan..erm tulah dah bersalah mmg macam tue..manusia nie mcm2 adakan

Azwandy Bin Muhamad said...

@Intan Inn Diorg bsalah..sbb tu la lari..Huhu...
Tapi xpe la... Syukur saya selamat...

pelangi said...

alhamdulillah..sini tek kitak accident?? sampei ati juak biak ya owhh sapa ndak ya kah

Azwandy Bin Muhamad said...

@pelangi Kat jeraya stadium swk nak baru ya eh... kmk x tauk juak sapa biak ya tek...huhu...

wanhairi said...

Alhamdulillah..naseb baek tak ade ape2...tpi better jmp dr jgk walaupun sakit sikit2..sbb dlman kita tk dpt tgk...

Azwandy Bin Muhamad said...

@wanhairi x wan..saya ok je... xde cedera pon... Sakit sbb jatuh je...

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

Alhamdullilah pakcik slmat..ya allah..dorang tuh kenapa...kalo ye pon nak lari dari polis..angkatlah pkcik dulu..isk2...xpatut betol...
pakcik dah sapu ubat..??

Aniza said...

salam

Takziah Wandy. Nasib baik tak ape2. Gelagat pengguna jalan raya sekarang macam tu lah. tak ada moral dan adab. Jangan lupa letak ubat di luka2 tu k. muka okeykan? nanti nak amik gambar dah xencem lagi xcute pulak...huhuu..

tingkatkan waspada k. kita nak konvo dah bulan depan.

Azwandy Bin Muhamad said...

@♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ Mmg x patut kan...?Huhu... x sapu ubat pon..sbb x de luka..hehe...

Azwandy Bin Muhamad said...

@Aniza Wslm... Xde luka pon niza... Muka pon xde luka2 gak..hehe...
Thanks niza...

Anonymous said...

thank GOD bucuk xde pape..huhu
mmg ada manusia yg mmg xpeduli org len...

pu3mas89 said...

ktk.. teruk ka?? cne ba ktk xciden tek?

humbleyat said...

alhamdulilah semuanya selamat. yelah, kdg2 kita dah berhati2, tapi disebabkan kecuaian org lain, kita pula yg terkena..

shark said...

naseb bk xdek apa2..
leh saman tue budak 2 org tue
heh

Yann Mazian said...

nasib xda papa. kat area ne ktk xcdent ya? nektok ng banyak dak motosikal xcdnt kat kch koh. salu dh mek nemu.

Azwandy Bin Muhamad said...

@Anonymous Thanks...

Azwandy Bin Muhamad said...

@pu3mas89 xdalah terok... kmk ok jak... kmk eksiden kat depan stadium baru ya eh..

Azwandy Bin Muhamad said...

@humbleyat Betul tu...saya setuju... kita dah berjhati2..tp, org len yg cuai..huhu...

Azwandy Bin Muhamad said...

@shark Mcm mana nak saman, no.plat motor tu saya x nampak...huhu... xpe la... ada balasan utk diorg nanti... mana la tau kn...

Azwandy Bin Muhamad said...

@Yann Mazian Kmk eksiden kat depan stadium baru ya eh... Alhamdulillah, xda pa2...

Gee said...

cess..teda tgjawab lngsung mat2 motor tu..sib bek ko ok kan..

dayana said...

Alhamdulillah..yang penting kamoo selamat..hadapi dengan sabar dan tabah ya..

ciK LyndaWawa igUana said...

cianna juak kitak.....


rehat, k.

Aku & Dia

Daisypath Anniversary Years Ticker